Sunday, February 5, 2012

Umat Islam Di Jordan Seru Boikot Produk Rusia Dan China



Umat Islam di Jordan menyeru seluruh umat Islam dan masyarakat Arab untuk memboikot produk keluaran Rusia dan China apabila kedua-dua buah negara tersebut melarang resolusi Dewan Keselamatan PBB yang mengutuk rejim Suriah atas pertumpahan darah di Syria.

"Dengan melarang resolusi tersebut, Rusia dan China telah mempamerkan bahawa mereka mengambil bahagian dalam pembunuhan rakyat Syria," kata Hamman, pemimpin Ikhwanul Muslimin Jordan kepada laman web kumpulan tersebut.

"Semua umat Islam dan masyarakat Arab perlu memboikot produk Rusia dan China untuk menyokong rakyat Syria yang menuntut kebebasan dan maruah. Larangan tersebut sama saja menentang semua masyarakat Arab dan Umat Islam.

Laporan menyatakan bahawa kumpulan hak-asasi telah menumpaskan lebih 6000 orang aksi protes tersebut berlaku setahun yang lalu dan ia merupakan salah satu peristiwa yang terburuk dalam sejarah.

Pada hari Sabtu yang lalu, Rusia dan China telah menggunakan kuasa diplomatik mereka untuk kali kedua dalam empat bulan untuk menghalang resolusi DK PBB yang mengutuk kekejaman rejim Syria.

13 negara daripada 15 anggota Dewan Undangan Negeri memberikan keputusan untuk resolusi tersebut di mana ia telah diusulkan oleh negara-negara Arab dan Eropah untuk memberikan sokongan yang kuat bagi rencana Liga Arab untuk mengakhiri tindakan keras di Syria.


1 comments:

maimmj said...

lots of typo...pls improve!

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook