Saturday, February 22, 2014

'Mad Dog' Si Kanibal Akhirnya DiTahan

Bangui - Pihak keselamatan Afrika telah menahan seorang lelaki Kristian Afrika Tengah yang baru - baru ini telah menggemparkan dunia dengan kelakuan biadabnya memakan bahagian tubuh muslim yang dibunuh dengan kejam.

"Kami telah menahan seorang lelaki berusia dua puluhan yang  terlibat dalam keganasan dan dikenalpasti melalui sebuah video yang merakam aksinya sedang  memakan daging manusia," Lapor Otsaga Bengone, seorang komander polis sebagai wakil kepada Anadolu Agency.

Bengone walaubagaimanapun tidak mendedahkan butiran lebih lanjut mengenai tangkapan tersebut, akan tetapi dia telah mengarahkan kepada salah seorang wakilnya untuk membawa wartawan Anadolu Agency ke tempat di mana pelakunya ditahan.

Ouandja Magloire, yang dikenali sebagai " Mad Dog " dibawa ke penjara dengan tangan digari. Dia juga telah menolak untuk bercakap dengan media. Sebelum ini BBC telah menyiarkan rakaman mengerikan yang menunjukkan Ouandja Magloire  sedang memakan kaki seorang lelaki Muslim yang telah digantung dan dibakar oleh perusuh Kristian yang menyerang kaum muslim dan melakukan keganasan terhadap mereka di Bangui.

Sumber : Arrahmah.com

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook