Sunday, December 30, 2012

150 mayat hangus ditemui di Homs





 150  mayat ditemui hangus pada hari Sabtu di Deir Baalba di Homs, laporan daripada Rangkaian Shaam. Angkatan rejim Syria membunuh 20 orang di sebuah bandar berdekatan Aleppo, jumlah kematian di seluruh negara meningkatkan kepada lebih daripada 100, mengikut kepada media aktivis.

Revolusi Sana'a melaporkan "pembunuhan beramai-ramai" berlaku  di bandar Khamsya dekat Aleppo. Jawatankuasa Penyelarasan melaporkan bahawa lebih daripada 100 terbunuh di negara ini.

Penerbangan antarabangsa Syria terpaksa membatalkan jadual penerbangan ke bandar yang ditetapkan disebabkan pertempuran yang berlaku. Pegawai penerbangan berkata lapangan terbang Kaherah penerbangan yang sepatutnya berhenti di Aleppo terpaksa  terbang terus ke Damsyik "kerana keadaan keselamatan merosot" .

Ia adalah kali pertama penerbangan ke bandar terbesar di Syria telah dibatalkan kerana pertempuran berhampiran dengan lapangan terbang, kata mereka. Kerajaan Syria dan syarikat penerbangan tidak mengulas mengenai kejadian yang berlaku ini.

Syarikat penerbangan Syria adalah satu-satunya syarikat yang masih terbang ke Damsyik di mana hanya satu penerbangan dijadualkan dalam sehar Sebahagian pegawai penerbangan masih menganggap penerbangan yang dijadualakn tersebut terlalu berisiko.

Sumber : Al Arabiya 


0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook