Saturday, September 15, 2012

Unit Kemanusiaan Di Merdeka'12


Kaherah, 14 Sept 2012 -  Bagi mengetengahkan isu Umat Islam kepada masyarakat mashasiswa/wi di bumi Mesir ini, Unit Kemanusiaan, Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM 2012 turut menyertai pameran dalam program Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan - MERDEKA'12 yang diadakan pada 12 dan 13 untuk pameran.


Pameran kali ini merupakan pameran yang ke 3 daripada Unit Kemanusiaan yang telah diwujudkan sejak tahun 2010. Meskipun mengalami kekurangan tenaga penggerak, namun melalui kerjasama dari semua pihak terutamanya daripada kalangan Ahli Jawatankuasa Unit Kemanusiaan PMRAM 2012, barisan penasihat Unit Kemanusiaan - Ustaz Ahmad Huzaifah Bin Fauzi (Ketua Lajnah Kebajikan & Kemanusiaan), Ustazah Nurlida binti Kelima (Unit Kebajikan dan Kemanusiaan) telah membawa Unit Kemanusiaan ke satu lagi langkah menemui mahasiswa/wi Malaysia di alam realiti setelah beberapa tahun bergerak di alam maya.

Unit Kemanusiaan dan Unit Mini Pavillion telah mengadakan pameran dalam 1 tapak yang sama. Melalui pameran ini, satu kerjasama yang mantap terserlah dan melahirkan tautan ukhuwah dari Unit Prosma, Unit Mini Pavillion dan Unit Kemanusiaan yang merupakan gandingan membawa isu-isu kemanusiaan dalam 1 lajnah (Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM). Selain daripada itu, Unit Kemanusiaan juga turut mendekati mahasiswa/wi Malaysia di Mesir dalam membawa isu umat Islam seluruh dunia seperti Syria dan Myanmar melalui pameran ini.

Unit Kemanusiaan, Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM mengucapkan setinggi penghargaan kepada Eksekuitf Pelaksana MERDEKA'12 PMRAM, Unit-Unit di bawah Lajnah Kebajikan dan Kemanusiaan PMRAM, serta pengunjung yang hadir. Semoga melalui pendekatan ini membawa masyarakat mahasiswa cakna kepada isu umat Islam seluruh dunia.

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook