Sunday, November 27, 2011

12 MATI DITEMBAK PIHAK KESELAMATAN DI SYRIA

Dilaporkan bahawa pihak keselamatan Syria membunuh 12 orang, termasuk kanak-kanak ditembak mati hari ini. Penunjuk perasaan dikelilingi oleh pasukan keselamatan di Homs Khalidiya, ketika kempen tangkapan dan serbuan giat dilakukan. Demonstrasi terus dilakukan secara berterusan menuntut supaya rejim Presiden Bashar al-Assad digugurkan.

Pihak Berkuasa Revolusi Syria telah membunuh 12 orang tersebut manakala 6 orang cedera di al-Bayada Homs selepas ditembak oleh kereta kebal dan pihak keselamatan kejiranan, manakala yang lain gugur di bandar kecil Homs termasuk kanak-kanak (empat tahun) di kawasan bukit berdekatan Damsyik.

Dalam kawasan Khalidiya wilayah Homs, pihak keselamatan dilaporkan telah meangkap lebih daripada tujuh puluh orang dalam serbuan di kawasan perumahan.

Jawatankuasa penyelarasan tempatan mengesahkan jumlah kematian yang tinggi semalam meningkat kepada 35 orang awam, termasuk kanak-kanak. Beliau menambah bahawa kebanyakan kematian adalah dari wilayah Homs.

Jawatankuasa juga melaporkan tindakan Pihak Berkuasa Am kepada pemberontakan Syria menyebabkan enam terbunuh dalam kebakaran besar di kebanyakan rumah di sekitar bandar Homs, beberapa rumah di kawasan itu juga dimusnahkan.

Olahan sumber: Al-Basheer

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook