Wednesday, August 24, 2011

Somalia:Kempen Sumbangan Bantuan Arab Saudi Kepada Somalia

Arab Saudi : Sumbangan wang tunai sebanyak 108.000.000 Riyal (RM 8juta), bekalan makanan dan perubatan berjaya dikumpulkan dari seluruh wilayah Arab Saudi hasil daripada hari pertama kempen bantuan Arab Saudi kepada Somalia peringkat kebangsaan.

Putera Faisal bin Abdullah bin Abdul Aziz, Presiden Bulan Sabit Merah bersama Duta Besar Republik Somalia di Arab Saudi telah berbincang masalah kemanusiaan yang dialami oleh rakyat Somalia akibat kebuluran dan kemarau yang telah mengakibatkan kematian kepada jumlah besar yang rata-ratanya adalah dari kalangan kanak-kanak dan wanita. Berikutan itu, Putera Faisal telah menyatakan kesediaan Lembaga Bulan Sabit Merah Arab Saudi untuk menghulurkan bantuan kepada rakyat Somalia bagi meringankan beban mereka.

Turut menghulurkan bantuan kepada Somalia Putera Mahkota Saudi, Sultan bin Abdul Aziz sebanyak 10000000 Riyal (RM 7juta), manakala Putera Nayef bin Abdul Aziz, dan Menteri Luar Negara menghulurkan sumbangan sebanyak 5000000 Riyal (RM 3juta). Selain daripada itu juga, Mufti Besar Arab Saudi, Sheikh Abd Al-Aziz Al-Sheikh turut menyeru seluruh rakyat Arab Saudi untuk turut serta menjayakan Kempen Bantuan Arab Saudi Kepada Somalia Peringkat Kebangsaan ini.

Sumber : Islammemo

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook