Saturday, June 18, 2011

Pakistan: "Kami Tidak Benarkan 'CIA' Bertapak Di Bumi Kami".

PAKISTAN, 18 Jun: Rehman Malik, Menteri Dalam Negeri Pakistan menyatakan bahawa Pakistan sebagai sebuah negara berdaulat tidak menolak untuk tidak akan membenarkan Central Intelligence Agency "CIA" melancarkan operasi di sana.

Saluran media "Dunia" Pakistan memetik daripada presidennya sebagai berkata bahawa beliau "tidak akan membenarkan untuk 'CIA' melakukan operasi secara tidak sah di negara ini", kerana Pakistan adalah sebuah negara yang berdaulat.

Beliau memberi amaran tersebut, memberitahu perkhidmatan risikan Pakistan, sebagai laporan kepada agensi ini yang berjaya mengelakkan lebih 1100 insiden pengganas, seperti yang digambarkan.

Hubungan antara Pakistan dan Amerika Syarikat menjadi semakin tegang, selepas pembunuhan pemimpin al-Qaeda, Osama Bin Laden yang dilakukan oleh pasukan Amerika pada 2 Mei 2011 di rumahnya di Abbottabad, berdekatan ibu negara Pakistan, Islamabad.

Pegawai-pegawai AS berkata, awal minggu ini agensi perisikan tentera di Pakistan menangkap beberapa pemberi maklumat yang menyalurkan maklumat kepada CIA semasa bulan-bulan yang berlalunya pembunuhan pemimpin "Al-Qaeda" tersebut di Abbottabad

Sumber: Mufakkiratul Islam

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook