Friday, September 9, 2011

AMERIKA: ANCAMAN PENGEBOMAN SEBUAH MASJID PADA 11 SEPTEMBER


Sebuah masjid di bandar Tennessee, Amerika, menerima panggilan daripada pemanggil tanpa nama memberi amaran bahawa ia akan meletupkan masjid tersebut sempena ulang tahun kesepuluh tragedi 11 September.

Pihak berkuasa melaporkan: pemanggil tersebut tidak diketahui identitinya dan meninggalkan pesanan pada mesin telefon mengatakan dia akan meletupkan sebuah masjid pada 11 September. Pihak polis dan agen Keselamatan Dalam Negeri peringkat persekutuan mula menyiasat kes ini.

Jurucakap bagi pihak polis bandar Murfreeboro mengatakan bahawa minggu pendaftaran telah berlalu sebelum mereka boleh dilihat di Pusat Islam di bandar raya ini.

Dia menambah, surat bom akan berada dalam bangunan pada 11 September, bersama dengan wajah penghinaan berkenaan dengan agama Islam. Pihak polis berkata mereka akan mengetatkan langkah keselamatan berhampiran dengan Pusat Islam tersebut.

Ahad ini, Amerika Syarikat akan meraikan hari ulang tahun memperingati tragedi 11 September 2001, serangan terhadap Pusat Dagangan Dunia dan Pentagon.

Sumber disunting: Al-Basheer

0 comments:

Post a Comment

 

Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir

HEWIPMRAM

Footer Widget #3

Tetamu

Copyright 2010 We Care for Islam. All rights reserved.

rss digg delicious facebook